Langs het meer van Loch Ness

Vanaf de camping zou het een kwartier lopen zijn naar het meer. Er was niet bij vertelt dat het een survivaltocht was, allemaal stenen, keien, modder en gaten als pad. Uiteindelijk een half uur over gedaan, maar de beloning was daar!! Zoals je op de foto's kunt zien was het uitzicht spectaculair! Van een duik heb ik maar afgezien, veel te gevaarlijk met die stenen. Eenmaal terug op de camping weer lekker gaan rijden, richting Fort William. Heerlijk langs het meer, uitkijkend naar het monster Nessie. Jammer dat er tussen het meer en de weg veel bomen en struiken stonden, dus beperkt uitzicht, Nessie niet kunnen ontdekken.

In Invermoriston een prachtige waterval bekeken waarbij we eerst door een stukje bos moesten, ook al zo'n modderbad, onze workout hadden we zo wel gehad! Ton had een andere route gevonden, maar zakte bijna in een soort moeras, haha...

Bij Spean bridge het monument van de Britse commando's bekeken die gesneuveld zijn in de 2e wereldoorlog en later in andere conflictgebieden. Het was een mooie plek met uitzicht op de Ben Nevis, de hoogste berg van de UK met een hoogte van 1345 meter.

Tenslotte kwamen we in Fort William, de enige toeristenplaats langs het meer die we zijn tegen gekomen.