NP Peneda-Geres

Vanaf Braga reden we eerst naar Geres voor de start van een ronde door National Park Peneda-Geres. Daar was ook het informatiecentrum dus wilden we ons eerst laten informeren naar de mogelijkheden en welke wegen geschikt waren om met de camper te rijden. Helaas was die gesloten en zouden we een uur moeten wachten voordat ie openging. Besloten om met behulp van Google te gaan rijden. Al snel vonden we een mooie weg de bergen in, maar even later werden het kleine steentjes en werd de weg een stuk smaller. Toch maar omgekeerd en gelukkig vonden we een prachtige route door de bergen die goed te berijden was. En wat was het mooi!!! Prachtige uitzichten, mooie natuur, enorme rotsblokken en koeien en geiten op de weg. Ook alle weertypen gehad, van zon tot miezerregen, stortregen en zelfs natte sneeuw.

Uiteindelijk op zoek naar een overnachting maar dat viel nog niet mee. Nergens wat te vinden, stond verschillende keren wel aangegeven maar niets gevonden. Inmiddels was het donker en kwamen we in Ponte da Barca waar we achter een grote supermarkt een parkeerplaats vonden aan het water. Super!!