Santiago de Compostela

Gisteren in de stromende regen en gure wind vertrokken naar Santiago de Compostela. De hele dag was troosteloos en grijs, geen minuut droog geweest. Het was een korte rit en even buiten de stad kwamen we op een prima camperplaats, zelfs met stroom, toilet en douche en wifi. Helemaal goed. De middag gevuld met de camper poetsen en de was gedaan.

Vanochtend op tijd opgestaan om met de taxi naar Santiago te gaan omdat parkeren daar met een camper heel moeilijk is. Bij de kathedraal uitgestapt dus dat was helemaal top en het was nog droog ook!!

De kathedraal is immens groot met een plein ervoor waar de pelgrims hun tocht eindigen. Al gauw werd door een Nederlandse jonge vrouw aan ons gevraagd om een foto van haar te nemen. Ze vertelde dat ze eerst een half uur had zitten huilen omdat ze er eindelijk was. Ze was uit Nederland vertrokken en heeft 100 dagen gelopen. Pffff......ik vind het wat hoor!!! Veel respect voor! Het was niet druk met aankomende pelgrims en wij zijn helemaal om de kathedraal heen gelopen. Heel mooi!

Daarna de stad ingegaan, gewandeld in een mooi parkje en door het oude centrum. Dat viel erg tegen, geen leuke winkels en wat verpauperd. Het nieuwere gedeelte van de stad was beter, maar ook niet bijzonder. Na heerlijk gegeten te hebben zijn we weer met de taxi naar de camperplaats gegaan.