Het eiland Anglesey

Vandaag was er goed weer voorspeld, dus een mooie dag om het eiland Anglesey te verkennen. Vanaf Rhualtt was het een uurtje rijden tot de brug naar het eiland. Onderweg geprobeerd de plaatsnamen uit te spreken die we tegenkwamen wat niet echt lukte . De taal van Wales lijkt in de verste verte niet eens op Engels en de meest voorkomende letters zijn volgens mij de Y en W. Knap hoor dat die mensen het uit kunnen spreken! We hebben wel heel erg om gelachen!

We namen de weg langs de kust en het landschap was heel lieflijk, glooiend en groen en zo zag het hele eiland eruit. Het meest westelijke plaatsje was Holyhead en het leek ons een leuk, toeristisch plekje om even lekker te lunchen. Nou, niet dus!!! Het was er uitgestorven en ontzettend armoedig en een leuk restaurantje niet te vinden. Uiteindelijk buiten het plaatsje toch nog iets gevonden..

Via de hoofdweg, de A55 richting het vaste land, waar we in het dorp kwamen met de langste naam van Europa. Wil je weten hoe dat heet, kijk dan even op de foto's, daar kun je ook lezen waar het betrekking op heeft. Eenmaal weer op het vasteland waren we snel bij onze overnachting in Llanfairfechan.