Via Batalha naar Coimbra

Om 8.15 uur werden we gewekt door het geluid van de klokken van het kapelletje naast ons. Hoe onverwachts en mooi! Dus op tijd op en al vroeg naar het Fort van Peniche bij de haven. Daar eerst koffie en ontbijt, daarna naar het fort. Helaas konden we er niet in wegens werkzaamheden, maar eromheen lopen was ook al mooi.

Daarna op naar onze eerste stop Batalha waar we naar een mega groot klooster gingen geheten Santa Maria de Vitoria. Het was heel rustig dus we konden op ons gemakje rondlopen. En heel fijn, Luna mocht mee naar binnen. Het was erg mooi en apart. Verder was er niet veel te doen, bijna alle restaurants waren gesloten dus de camper weer opgezocht waar we eerst wat gegeten hebben.

We besloten om via de snelweg naar Coimbra te rijden want Ton had het eerste stuk bijna alleen door dorpjes gereden en mocht .niet harder dan 50 km per uur. Daar had hij geen zin meer in en het schoot niet op. Nu waren we lekker op tijd op de camping.

Helmi

Wat fijn dat jullie nu heerlijk weer hebben..veel genieten ??

Karin

Wat een mooie reis en fijn dat wij mee mogen genieten via de verhalen en foto’s . Nog veel,plezier

Ed en Gea

Zigzag weer naar het noorden. Mooie reis. veel plezier nog.