Coimbra

Omdat de stad te ver was om te lopen en honden niet toegestaan zijn in het openbaar vervoer gingen we met de camper. Heel fijn dat we daar makkelijk konden parkeren. We liepen de Santa Clara brug over, die over de rivier de Mondego ging en we stonden al in het centrum. Helaas werkte het weer niet mee, vooral de eerste uren veel regen en wind. Later werd het beter en zagen we zelfs het zonnetje. Eerst even door de winkelstraat en koffie gedronken en daar zagen we al de mooie oude kerk Santa Cruz uit de 16e eeuw. Daarna op zoek naar de lift die ons vlakbij de oudste universiteit van Portugal bracht dat op het hoogste punt van Coimbra stond. We hadden meteen een prachtig uitzicht op de stad. De universiteit was heel groot met veel bijgebouwen. Even een kijkje genomen waar er plantkunde werd gestudeerd. Daarachter lag een prachtige botanische tuin.

Lopend terug gegaan naar beneden wat nog een hele wandeling was en we waren blij, moe en toe aan wat te eten toen we er eenmaal waren. Het eerste terras met parasols neergeploft en eten besteld. Het bleek niet zo'n goede keuze en het ging ook nog heel hard waaien zodat de parasols ingeklapt werden en zaten we in de regen. De eigenaar was uiterst onvriendelijk en bedonderde ons ook nog eens met de rekening. Maar goed, dat kan gebeuren! Snel naar de camper op naar onze overnachting.